Sidebar menu

Persberichten

Limburgers meest gastvrij volgens Nederlandse vakantiegangers

Roggel, 6 januari 2016 – De inwoners van Limburg zijn volgens Nederlandse vakantiegangers het meest gastvrij. Dit blijkt uit een gastvrijheidsonderzoek van vakantieparkenwebsite Bungalowparkoverzicht.nl. Ook Noord-Brabanders en Drentenaren staan te boek als zeer vriendelijk en gastvrij, de provincies Gelderland en Zeeland completeren de top vijf.

Positief over Limburg

De vriendelijkheid en gastvrijheid van de Limburgers werden door de ondervraagden gemiddeld beoordeeld met een 8,6. Ook over de Limburgse natuur was men, met een gemiddelde beoordeling van een 9, bijzonder positief. Enkel qua bereikbaarheid scoort de zuidelijke provincie lager dan het landelijk gemiddelde.

Na Limburg (31,3%) worden Noord-Brabant (15,9%) en Drenthe (15,4%) het vaakst genoemd als meest gastvrije provincie. Flevoland en Utrecht worden het minst vaak aangemerkt als meest gastvrije provincie.

Andere provincies

Brabanders krijgen gemiddeld een 8,3 voor hun gastvrijheid, maar de vriendelijkheid in de horeca blijft wat achter. Zeeland en Overijssel worden op dat gebied juist het best beoordeeld. Ook qua bereikbaarheid is Overijssel koploper, en de Overijsselse natuur eindigt op de tweede plek, achter die van het groene Gelderland.

Over de natuur in Flevoland en Friesland is men goed te spreken, maar op vriendelijkheid scoren deze provincies het laagst. In beide provincies wordt de vriendelijkheid van de lokale inwoners met een 6,9 beoordeeld, ver onder het landelijke gemiddelde van een 7,7.

Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden op Limburgers meest gastvrij.

Vakantieganger boekt pas vanaf een 7 als gemiddeld reviewcijfer

Ruim 90% van de vakantiegangers kijkt naar de beoordelingen van een accommodatie voordat zij hier een plekje reserveren. Dit blijkt uit eigen onderzoek, onder een groot aantal Nederlandse reizigers. Van hen gaf één op de drie aan dat online reviews zelfs zeer bepalend zijn bij het maken van een keuze. Een gemiddelde beoordeling van een 7 is hierbij het minimum om in aanmerking te komen voor een boeking.

Minimaal een 7

Bijna 60% van de ondervraagden overweegt een accommodatie pas te boeken als deze minimaal een 7 als gemiddeld beoordelingscijfer heeft. Voor bijna 20% is zelfs een 7 niet voldoende, zij stellen minimaal een acht als eis. Verder kijkt 92% niet alleen naar het gemiddelde cijfer, maar (voornamelijk) ook naar de toelichtingen bij deze reviews. Bij een goedkope vakantie zijn velen overigens bereid om deze wens te laten varen. Bijna 40% vindt een hoog beoordelingscijfer dan minder belangrijk, men stelt met de prijs ook de verwachtingen naar beneden bij.

Vertrouwen

Nederlanders hebben veel vertrouwen in online reviews. Meer dan 82% van de ondervraagden denkt dat de meeste online reviews eerlijk zijn, terwijl slechts 4% denkt dat sommige reviews niet door echte klanten of vakantiegangers geschreven zijn. Eén op de 10 denkt dat er regelmatig negatieve beoordelingen worden achtergehouden.

Veelgebruikte websites

Zes op de tien vakantiegangers gebruikt Zoover.nl, maar ook Vakantiereiswijzer (16,5%) en TripAdvisor.nl (10,9%) worden regelmatig geraadpleegd. Bij vakantieparken wordt door 60% van de online boekers ook Bungalowparkoverzicht.nl gebruikt. Minder dan 5% gaat voor reviews naar de website van de accommodatie zelf. Overigens vindt slechts 49% het aantal reviews belangrijk, terwijl niet naar het aantal beoordelingen kijkt, maar voornamelijk naar het gemiddelde cijfer. (Kijk hier voor de PDF)

Limburg favoriete vakantieprovincie

Uit onderzoek onder de bezoekers van bungalowparkoverzicht.nl blijkt dat Limburg veruit de meest favoriete vakantieprovincie is. Met 32% is Limburg koploper, gevolgd door Zeeland (17%) en een gedeelde derde plaats voor Gelderland en Drenthe (beide 12%).

Bijna 60% van de respondenten heeft een of meerdere favoriete vakantieplekken. Deze plekken betreffen steden/dorpen, vakantieparken en regio’s. De Veluwe is het meest populair van de regio’s. Zuid-Limburg werd als regio slechts eenmaal genoemd, ondanks de dominante positie van Limburg als populaire vakantieprovincie.

Bij de Steden/dorpen als favoriete vakantieplek delen Vaals (Zuid-Limburg) en Egmond aan Zee (Noord-Holland) de eerste plek. Bij de vakantieparken gaan Weerterbergen (in MIdden-Limburg) en Huttenheugte (in Drenthe) gezamenlijk aan kop, gevolgd door Vennenbos (in Noord-Brabant).

De meeste gegeven motivaties voor de gekozen favoriete vakantieplek hebben betrekking op ligging en omgeving. De Veluwe is voor veel Nederlanders goed bereikbaar en heeft een prachtige natuur. Limburg biedt ook een mooie natuur en biedt veel mogelijkheden om uitstapjes te maken, niet alleen in Limburg zelf, maar ook in België en Duitsland. Bestemmingen aan zee blijven daarnaast ook onverminderd populair.

Op vakantie in eigen land

Nederlanders gaan graag op vakantie in eigen land. Meer dan de helft van de respondenten gaat namelijk een keer per jaar naar de zijn favoriete vakantieprovincie. Een derde gaat zelfs meerdere malen. Hierbij gaat de voorkeur uit naar een verblijfsduur van een week (40%), maar zijn een midweek of weekend ook erg populair.

Ook de zomervakantie wordt regelmatig in de favoriete vakantieprovincie doorgebracht. Maar de grootste groep (50%) gaat niet elk jaar. In de zomervakantie wordt doorgaans gekozen voor een langere verblijfsduur: een week (33%) of langer (34%).

Veruit de meesten vinden de zomer het mooiste seizoen om de favoriete vakantieprovincie te bezoeken (52%), gevolgd door het voorjaar (33%). (Kijk hier voor de PDF)

Duurzaam imago niet relevant voor vakantiegangers

Duurzaam ondernemen speelt slechts een geringe rol bij de keuze van een bungalowpark. Dit blijkt uit een onderzoek, verricht door online Publisher Digera BV en beheerder van bungalowparkverzicht.nl. Daarom is duurzaamheid voor de helft van de onderzochte bungalowparken geen belangrijk thema. Slecht 22% is Green Key gecertificeerd. Green Key staat garant voor de vrijwillige inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt.

De Green Key is een middel om het duurzame imago van de onderneming naar gasten, overheden en zakenrelaties te communiceren.“Dit leeft nog niet bij gasten”, meldt 63% van de onderzochte parken. Bij 38% wordt hier soms naar gevraagd. In de hotelbranche speelt het Green Key certificaat juist wel een belangrijke rol. De helft is al gecertificeerd en 33% is hiermee bezig. Binnen de hotelbranche is het imago van duurzaam ondernemen bij de helft van de bezoekers medebepalend bij de keuze voor een hotel.

Verantwoord eten en bewegen

Voor 63% van de onderzochte bungalowparken is gezondheid, in de vorm van verantwoord bewegen wel een belangrijk thema. Voor kinderen zijn er altijd animatieprogramma’s waar bewegen automatisch een onderdeel van uitmaakt. Ruim de helft van de parken organiseert ook voor volwassenen sportieve activiteiten om beweging te stimuleren. Denk hierbij aan fiets- en wandeltochten, golfevenementen en fit & fun arrangementen.

Gezonde voeding is echter een minder belangrijk onderwerp. Slechts bij 38% van de parken wordt hier in de eigen restaurants en supermarkten op ingespeeld. De parken merken wel dat het thema Gezondheid voor gasten een belangrijkere rol gaat spelen, maar het is niet bepalend bij de keuze voor een bungalowpark.

———–

Apps nog niet doorgedrongen in hospitality branche

Uit onderzoek van Digera BV blijkt dat bungalowparken en hotels in Nederland nog een inhaalslag te maken hebben qua inzet van innovatieve toepassingen. Slechts een enkeling beschikt momenteel bijvoorbeeld over een app, een kleine applicatie die draait op een smartphone of een tablet.

Dit tot verbazing van Bennie Tomassen, directeur en technisch verantwoordelijke van Digera, een online publisher die onder andere de online concepten bungalowparkoverzicht.nl en romantischcadeau.nl beheert. “Wij hebben het onderzoek verricht onder aanbieders van bungalowparken en hotels om onder andere een beeld te krijgen in hoeverre social media en mobiele marketingtoepassingen actief ingezet worden’, licht Tomassen toe.

“Apps zijn uitermate geschikt om interactief een relatie op te bouwen met consumenten, te werken aan klantenbinding en snel en alert in te kunnen spelen op de trend dat de consument steeds later boeken. Jongeren zijn een belangrijke doelgroep die je via online activiteiten kunt enthousiasmeren over een bepaalde vakantiebestemming. Zij spelen veelal een belangrijke rol bij het beslissingsproces. Daarom verbaasde het mij dat slechts een park liet weten gebruik te maken van een app, welke overigens voornamelijk gericht is op ouders en senioren oftewel de boekers zelf en in mindere mate op jongeren.”

Social Media zoals Facebook en Twitter is wel volledig geïntegreerd in de promotieactiviteiten van zowel bungalowparken als hotels. Bij 63% van de parken is het mogelijk via een mobiele website met een smartphone of iPad direct een huisje te boeken. Bij de resterende 38% van de parken is dit momenteel in ontwikkeling. De hotels lopen op dit gebied achter, aangezien bij slechts 50% online boeken via een smartphone of iPad mogelijk is.

———–

Last minutes overheersen Hospitality branche

Bij 75% van de bungalowparken en 67% van de hotels is duidelijk merkbaar dat consumenten steeds langer wachten met boeken. “In de hoop gebruik te kunnen maken van goedkopere last minute aanbiedingen”, licht Jozet Tomassen, directeur van Digera BV toe. Digera is een online Publisher en beheerder van onder andere bungalowparkverzicht.nl en romantischcadeau.nl.

“Bij de bungalowparken betreffen de last minutes zelfs 60% van het totaal aantal boekingen”, aldus Tomassen die onlangs een onderzoek verrichtte onder haar aangesloten bungalowparken en hotels. In de hotelbranche betreft dit gemiddeld 40% van het aantal boekingen. Bij 70% van de aanbieders is het aantal last minutes significant gestegen ten opzichte van 2011.

Aangezien het zo laat mogelijk boeken, niet langer een tijdelijke gedragsverandering door de kwakkelende economie lijkt te zijn, maar meer een trend, passen de meeste bungalowparken en hotels hun promotiebeleid hier structureel op aan. Door bijvoorbeeld extra actief de promotie af te stemmen op de beschikbaarheid van huisjes en/of kamers en meer aandacht te besteden aan affiliate marketing. Via deze zogenaamde doorverwijzers, zoals vakantieparkenoverzicht.nl, bookit en hotelspecials komen procentueel gezien de meeste last minute boekingen binnen.

———–

Interesse in vuurwerkvrije jaarwisseling groter dan ooit.

Roggel – 2012, Een verblijf in een vuurwerkvrij vakantiepark was nog nooit zo populair, zo blijkt uit onderzoek van vergelijkingswebsite Bungalowparkoverzicht. De drie vuurwerkvrije parken van Landal zijn inmiddels al geheel volgeboekt tijdens de jaarwisseling. Sinds dit jaar heeft ook aanbieder Hogenboom in 13 vakantieparken vuurwerk geheel of gedeeltelijk uitgeband. In een aantal van deze parken is nog plek op 31 december, maar ook hier is de vraag groot.

“We hadden niet verwacht dat de vraag zo groot zou zijn,” aldus Jozet Tomassen van Bungalowparkoverzicht.nl. “Twee jaar geleden was er voor het eerst een vakantiepark waar vuurwerk afsteken niet was toegestaan, dit zijn er inmiddels al ruim 15. En we verwachten dat ze met Oud & Nieuw bijna allemaal vol zitten.”

Het zijn voornamelijk huisdierenbezitters en gezinnen met kleine kinderen die de jaarwisseling graag vuurwerkvrij willen doorbrengen. Ook ouderen en mensen die simpelweg niet van vuurwerk houden maken gretig gebruik van de mogelijkheid om zonder geknal het nieuwe jaar in te gaan.

Roggel 09-11-2010

Sinterklaasviering in bungalowpark populairder dan ooit

Roggel, 09-11-2010 – De Sinterklaasviering wijkt steeds vaker uit van huiskamer naar bungalowpark, zo blijkt uit gegevens van vergelijkingswebsite Bungalowparkoverzicht. Het is al jaren mogelijk om Sinterklaas te vieren in diverse bungalowparken, maar de speciale Sinterklaasarrangementen waren nooit eerder zo populair als nu.

“Het buitenshuis vieren van Sinterklaas wordt bijna ieder jaar populairder, maar dit jaar zien we een flinke toename in het aantal boekingen”, aldus Jozet Tomassen van Bungalowparkoverzicht.nl. “In een bungalowpark kan Sinterklaas gemakkelijk met de gehele familie gevierd worden, en steeds meer bungalowparken organiseren speciale Sinterklaasactiviteiten.” Een andere reden voor de toename in vraag is de gunstige dag waarop Sinterklaas dit jaar valt, namelijk op zondag. Dat het vaak om een gezinsaangelegenheid gaat, wordt aangetoond door de boekingen. “We zien veel boekingen van grote bungalows, of van meerdere bungalows tegelijk”, zegt Tomassen, “Een groepsgrootte van 12 tot 20 personen lijkt meer regel dan uitzondering”.

Roggel 09-12-2009

Ouders consequent op vakantie: Nanny kan thuis blijven

Roggel 09-12-2009 – Ook tijdens de vakantie blijven ouders consequent in de opvoeding. Afspraken die gemaakt zijn tijdens de vakantie worden nagekomen. Bij onenigheid kiezen de meeste ouders voor een diplomatieke oplossing. Heel belangrijk vinden ouders vooral om de vakantie samen met de kinderen door te brengen. De kinderen uitbesteden aan een nanny om zelf meer vrije tijd te hebben, ziet het overgrote deel van de ouders niet zitten. Dit blijkt uit een enquête die Bungalowparkoverzicht.nl hield onder 500 bezoekers.

Vakantieparken zijn een favoriete vakantiebestemming voor gezinnen met kinderen. Maar ook op vakantie kunnen kinderen mopperen en ruzie maken. Verschil in interesses leidt al vaak tot discussies en boze gezichtjes. Toch kiest ruim 70 procent van de ouders voor een diplomatieke oplossing en proberen ze met praten iedereen op een lijn te krijgen. Boos worden en nergens meer heen gaan, willen de meeste ouders vermijden. Slechts 1,4% van de ondervraagden ziet dat als uitkomst.

Afspraak is afspraak
Als kinderen terugkomen op hun keuze voor het pannenkoekenhuis en in plaats daarvan frietjes willen, wordt door de meeste ouders niet geaccepteerd. Ruim de helft (53,6% ) is resoluut: Afspraak is afspraak, ook tijdens de vakantie. Nog een kwart gaat gewoon pannenkoeken eten, maar belooft wel frietjes en ijsjes voor de volgende dag als er verder niet meer gezeurd wordt.

Net aangekomen in het zwembad, laten de meeste ouders zich het zwemplezier niet ontnemen door een van de kinderen, die plots niet meer wil. 41,7 procent houdt voet bij stuk dat het kind toch mee moet gaan zwemmen. Zo’n 35,5 procent is wat milder en laat het kind teruggaan naar de bungalow, mits het kind oud genoeg is.

Tijd voor de kinderen
Ondanks deze perikelen houden de ouders de regie over de kinderen tijdens de vakantie het liefst zelf in handen. De kinderen uitbesteden aan een nanny, om zo zelf meer vrije tijd te hebben, zien 83,9 procent van de ouders niet zitten. Zo’n 15 procent vindt het wel een oplossing voor een enkele middag en maar 1 procent van de ouders vindt een nanny ideaal voor de hele vakantie. Vakantie is bedoeld om zo veel mogelijk tijd met de kinderen door te brengen.

Aan de enquête namen 500 bezoekers van Bungalowparkoverzicht mee. Gezinnen met 2 kinderen zijn met 52,5% het ruimst vertegenwoordigd. De meeste kinderen zijn te vinden in leeftijdsgroepen 6-9 jaar en 3-5 jaar met respectievelijk 41,1% en 29,1%.

Roggel, 25 juni 2009

Alle vakantiepark aanbieders in één zoekmachine

ROGGEL, 25-06-2009 — Zou het niet gemakkelijk zijn om op één site alle informatie te vinden over de faciliteiten van de diverse vakantieparken in Nederland? Niet meer dagenlang de diverse websites afstruinen om te zoeken of een bepaalde faciliteit ook op dit vakantiepark aanwezig is? Of het onhandige gedoe met lijstjes en vakantiebrochures? Vanaf nu is dat allemaal verleden tijd!

Wat doet de site?
Bungalowparkoverzicht.nl heeft een zoekmachine ontwikkeld, om de consument een duidelijk overzicht te kunnen bieden bij de keuze van een bungalowpark. Door het grote aanbod van vakantieparken is het vaak lastig voor de bezoekers om een goed inzicht te krijgen in wat een park nu eigenlijk allemaal te bieden heeft. Doordat er veel vraag bestond naar de verschillende faciliteiten van de parken, heeft Bungalowparkoverzicht.nl een nieuwe zoekmachine ontwikkeld. Via de vernieuwde site is het nu mogelijk om bungalowparken van aanbieders zoals Landal GreenParks, Center Parcs, Roompot, Hogenboom en Bungalowspecials onderling met elkaar te vergelijken. Dit houdt in dat er niet meer naar de afzonderlijke sites hoeft te worden gesurft om informatie te verkrijgen. De website bevat ruim 280 bungalowpark beschrijvingen van de diverse parken.

Gebruik
De site is uiterst gebruikersvriendelijk en geschikt voor jong en oud. Selecteer de gewenste faciliteiten op een park en met 1 druk op de knop verschijnt er automatisch een overzicht van de parken die aan die eisen voldoen. Zo kan men bijvoorbeeld selecteren op beautycentrum, kindvriendelijkheid, waterpret, wintersport en zelfs op bijzondere accommodaties. Na het vergelijken kan er eenvoudig een reservering worden gemaakt voor het betreffende vakantiepark.

Bungalowparkoverzicht.nl
Bungalowparkoverzicht.nl fungeert als intermediair tussen de consument en de diverse vakantieparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Bungalowparkoverzicht.nl verzamelt iedere week de beste aanbiedingen van alle grote en belangrijke vakantieparken, zodat de consument het beste aanbod krijgt.

 
Bungalowparkoverzicht.nl

Bungalowparkoverzicht.nl

Pasveldweg 1
6088 HD Roggel (Limburg)
E-mail: Contact
 

Over ons

Sluiten